Ens trobem en una situació poques vegades viscuda, de sobte ens hem d’aturar per limitar l’expansió de la pandèmia, per evitar que es propagui. Cal evitar desplaçaments innecessaris, reduir la vida social i evitar contactes, d’alguna manera tancar-nos a casa i parar l’activitat.

Des d’aquí donem suport a aquelles que es troben lluitant a primera línia contra el #COVID19 en els centres mèdics, ja sigui personal sanitari, de neteja, cuina, així com totes les persones que realitzen tasques de cures que ho fan possible; també als dependents i dependentes que ens atenen als supermercats o fruiteries, carnisseries, etc i a aquells que no poden parar per no col·lapsar el sistema.

Per aquelles que treballeu des de casa o bé simplement hi esteu confinades uns consells:

  • Planifiqueu els àpats, si sou pacients meus ja sabeu com es fa. Serà la millor manera de no pasar-se amb les ingestes i pujar pes.
  • Planificar activitat física diària. Poden ser estiraments, sessions de ioga, HIIT, etc. Adapteu-vos una zona per a l’activitat física i connecteu-vos a youtube o apps específiques.
  • Planificar els descansos i la vida diària a través d’un timing: hora de llevar-se, de fer migdiada, de llegir, de treballar, de relaxar-se o d’anar a dormir.
  • Cuinar a diari, no menjar ultraprocessats i llaunes per mandra de fer anar la cuina o comprar plats precuinats.
  • Tenir cura de l’entorn on estarem els propers 15 dies: netejar a diari, tenir ordre i disciplina.
  • Evitar de consumir aliments rics en sucres i greixos: galetes, xocolates, etc.
  • Evita begudes carbonatades, energètiques i amb sucres afegits. Compte amb els sucs envasats. Consumeix aigua.
  • Aigua a diari, si cal mesurada: 1,5 litres al dia són necessaris.
  • Entre hores, si us cal menjar, consumiu fruita fresca, fruits secs o bé llavors (pipes de carbassa, de girasol, etc).
  • Quines fruites tenen més antioxidants? Els cítrics com mandarines o taronges, pinya natural, nabius, gerds, mores, maduixes, papaia, …
  • Compra verdures i hortalisses fresques, de temporada i proximitat: bròquil, coliflor, bledes i espinacs, carxofes, etc.
  • Compra begudes vegetals, poden ser snacks entre hores: beguda d’ametlles, de soja, de civada, d’arròs i coco, etc.
  • Iogurts, kéfir o formatges proteics per complementar els àpats o per consumir entre hores.
  • Si no en teniu compreu alguna planta, alguna flor, us farà companyia. Regueu-la i cuideu-la mentre estigueu a casa, és una activitat molt relaxant i enriquidora.

Ens veurem en 15 dies! Feu molta bondat!