Tot i ser un any complicat seguirem celebrant-lo al voltant d’una taula. Potser serem menys comensals però tornarem a estar envoltats d’aliments, sovint més calòrics i també amb racions molt més grans de les normals.

Des de CeNDieF et volem donar 10 consells per gaudir de les Festes:

  1. Disfruta dels plats tradicionals, sens dubte són els millors dies per fer-ho: escudella de Nadal, pollastre rostit, ànec al forn i altres aliments de la nostra tradició.
  2. Cal cuinar o elaborar els plats de manera raonable, evitant que sobrin aliments que després consumirem durant diversos dies.
  3. Posem-nos racions raonables i quan arrivem als postres podem menjar de tot però també raonablement, sense abusar-ne.
  4. L’aperitiu ha de ser lleuger, prioritzant aliments frescos, poc processats: tomàquets farcits, espàrrecs, hummus de colors, etc.
  5. Cal menjar poc a poc, amb tranquil·litat, saborejant i mastegant bé. La digestió és clau, sobretot de cara als sopars de Nadal o Fi d’Any.
  6. Compte amb les begudes amb alcohol, sempre serà millor el de baixa graduació, com vi blanc, negre o cervesa. Comença servint aigua i continua amb el vi o el cava.
  7. Després de dinar surt a passejar una estona, camina o ves amb bicicleta i activa’t. Activaràs el metabolisme, drenaràs toxines i aigua estancada per tantes hores assegut.
  8. Les postres basades només en aliments rics en sucres (turrons, massapans, etc) s’haurien de fer després de menjar una macedònia o un bol de fruita.
  9. Acaba l’àpat bebent aigua, és molt important drenar substàncies tòxiques que es puguin haver acumulat.
  10. Si és un dinar i no tens ganes de sopar no ho facis, evita seguir menjant en excés i per sobre de les possibilitats.

Fotografia: Jed Owen @jediahowen Unsplash, https://unsplash.com/photos/O4wSmNb6w18