El peix forma part de la nostra dieta i de la mateixa piràmide de la nutrició equilibrada, que ens recomana un consum de peix i marisc d’unes 3 – 4 racions/setmana, almenys 2 racions que siguin peix blau (sardina, verat, salmó, tonyina, etc).
Tradicionalment el consumim cuit o cuinat, sigui al forn o bé a la planxa o saltejat o al vapor però cada vegada més molts pacients opten per un consum de peix en cru, a l’estil japonès o oriental.
Segurament degut a aquesta influència oriental a través dels sushi i el sashimi cada vegada més pacients prefereixen consumir el peix cru. Només cal tenir en compte una consideració, congelar-lo si es compra fresc i tenir-lo almenys 3 dies al congelador per sota dels 15 graus sota zero. Una altra opció és ja comprar-lo congelat, que no és ni molt menys una opció menys saludable. Si el congelem nosaltres cal netejar-lo bé i distribuir-lo per racions individuals, així facilitarem la descongelació.
El podem preparar sol, amb salsa de soja, en forma de tàrtar o també optar pels ceviches. Aquestes són opcions que des de fa anys incorporem a les nostres dietes, perquè són bones preparacions i bones opcions per canviar de sabor, textura, aroma i color.
Fotografia: Giovanna Gomes a Unsplash https://unsplash.com/photos/0AkqaThAj4Q