Què és la bioimpedància o BIA? És una eina que utilitzem en nutrició per analitzar la composició corporal mitjançant la propagació d’una corrent alterna per l’organime.
Perquè és important aquest mètode en una visita de nutrició? Bàsicament perquè podem mesurar una sèrie de paràmetres orgànics que no sabem i que ens serveixen per veure l’estat actual d’una persona i una vegada aplicades mesures (dieta, exercici o canvis en l’estil de vida) saber com han estat d’eficients els canvis. Ens proporciona informació en temps real, al moment, no és invasiva, no destrueix res i només invertim uns pocs minuts o segons.
Què mesurem? Amb la bàscula que tenim a la consulta podem fer una estimació de la massa grassa, la massa lliure de grass (aigua, teixit ossi i teixit muscular). La BIA medeix molt bé l’aigua corporal i la pot segmentar en intracel·lular i extracel·lular.
Qui pot fer-se BIA i qui no? Tothom excepte dones embarassades de més de 12 setmanes i persones que portin dispositius electrònics implantants (marcapasses, etc). A part hi hauria els casos de persones a qui sovint no se’ls pot fer BIA perquè tenen amputacions.
Es necessita preparació prèvia? Es recomana venir en dejú d’almenys 4 hores, no haver fet exercici físic ni activitats extenuants que impliquin sudoració i en el cas de les dones menstruants fer-ho sempre en la mateixa fase del cicle menstrual.
Quin tipus d’informe es reporta al pacient? En el nostre cas i en funció de si és una primera visita o bé ja s’han fet més visites l’informe consta d’entre 6 i 8 fulls si es volen totes les dades. En aquest informe no només hi ha les dades bàsiques de massa grassa, massa lliure de grassa i aigua (intra i extra cel·lular) sinó també altres dades procedents de l’aplicació de fòrmules estimatives.
Quin cost té? Tothom qui vulgui es pot fer aquest anàlisi (exepte els casos d’embaràs a partir de la setmana 12 i dispositius electrònics) i el cost si només es fa BIA és de 20€. En el cas de les visites de nutrició ja està inclosa en el preu de la visita.
És una manera de no només saber el pes sinó altres paràmetres i de fer control. A la nostra consulta és un servei independent de les visites de nutrició i dietètica, per tant, tothom en pot fer us indiferentment de si volen visita de nutrició.
Podeu agafar visita per una BIA al preu de 20€ al següent enllaç de cita prèvia amb qualsevol dels nostres professionals.
Voleu saber quina és la vostra composició corporal? Agafeu visita ja!
Fotografia: propietat de Jordi Sarola