En època de calçotades el més normal és que en un moment donat tinguem un “super hàbit” de calçots. Una vegada cuits, una molt bona manera d’aprofitar-los és fent canelons de calçots.
Ingredients per a 2 persones
- 9-12 calçots
- 8 plaques de canelons
- 3 cullerades soperes de salsa romescu
- Formatge ratllat
Per a la beixamel:
- Uns 40 ml d’oli d’oliva verge extra
- 1 cullerada sopera de farina
- 300 ml de llet
- 2 cullerades soperes de salsa romescu
- Sal i pebre
Elaboració
Tenim els calçots cuits i les plaques de caneló bullides i preparades; llavors trossegem els calçots i els mesclem amb la salsa romescu, afegim aquesta mescla al caneló i enrotllem. Anem situant els canelons un al cantó de l’altre, sobre un drap o una superfície neta, on no es puguin quedar enganxats.
Per a la beixamel, escalfem l’oli d’oliva, mesclem la farina i remenem bé perquè tot quedi integrat; a partir d’aquí anem afegint llet a temperatura ambient o lleugerament calenta, sense parar de moure i fins que obtinguem la textura adeqüada, afegim la sal i el pebre; llavors afegim la salsa romescu, i mesclem de nou. Provem la beixamel que estiguial nostre gust.
Untem la safata amb mantega o oli d’oliva, i hi afegim una fina capa de beixamel; anem posant els canelons ben junts i sobre una altra capa de beixamel i formatge ratllat.
Fornegem a 180 – 200ºC uns 15 – 20 minuts, procurant que no es cremin ni de dalt ni de baix.
Fotografia: Jordi Sarola